Forum POLITYKA 2o Strona Główna POLITYKA 2o
Twoje zdanie o...

FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj

Astronomowie na tropie budowli obcych.
Idź do strony Poprzedni  1, 2

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:14, 03 Kwi 2021    Temat postu:

Hmm...bozon Higgsa i jego pole jest już rzeczywistością. Siegamy coraz głębiej w "środek materii". Kiedy dojdziemy do bariery NIC. będziemy wiedzieli już dużo. Dużo więcej niż da nam penetracja Wszechświata. To co obserwujemy na zewnątrz jest to wiedza post faktum. Zbliżajac się do BB zbliżamy sie do PRAWDY. Prawdy jaką nasza percepcja będzie w stanie przyjąć.
Tak, obca cywilizacja była przedmiotem moich zainteresowań. Cywilizacja czyli ożywienie wodoru i helu. Innej "cywilizacji " nie jesteśmy w stanie rejestrować za pomoca naszych zmysłów. Obce życie? Pytanie jaką definicę życia stosujesz? Oczywistym jest że układów planetarnych podobnych do Naszego może być nieskończenie wiele. Tylko aby mówić o życiu trzeba z grubsza chociaż sprecyzować o czym mówimy. Nauka powinna prowadzić symulację tego co można zbudować z wodoru , helu i pochodnych w różnych warunkach zewnętrzych. Wiadomym jest że mamy znany budulec , wiemy jakie są skrajne warunki zewnętrzne w kosmosie, znamy wartości brzegowe temperatur, ciśnienia , promieniowania .. Wiemy w jakich warunkach wodór, hel może tworzyć rózne kombinacje strukturalne. A więc dużo wiemy aby móc snuć przypuszczenia w jakim kierunku w ciągu kilkunastu mld lat mogła ewoluować materia. Być może w przestrzeni kosmicznej jakieś ożywione komórki materii znajduja się. Ale bardziej widze ogrom WSZECHŚWIATA jako nieskończenie wielkie laboratorium fizyko -chemiczne, a nie rajski ogród.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ekor dnia Sob 20:18, 03 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz
bujanylas

Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 1895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:31, 05 Kwi 2021    Temat postu:

Przyznam, że nie jestem ekspertem i wielkim fanem podróży "wgłąb", ale to z braku wiedzy. Natomiast bardzo szanuję te odkrycia i nie zaprzeczam, że zerkając w akceleratory cząsteczek możemy dowiedzieć się więcej (na razie) o naturze Wszechświata, niż wypatrując super-teleskopami składu chemicznego atmosfery poszczególnych planet pozasłonecznych.

Wiadomym jest, że mamy znany budulec

Niekoniecznie. Już wiadomo, że krzem tworzy podobne wiązania jak węgiel. W związku z tym termiczne "widełki życia" przesuwają się daleko poza skalę ziemskiego pojmowania przetrwania komórki. Kolejna sprawa - tlen. Ten naukowy mit również upada. Przykładem nasze ziemskie cyjanobakterie.

Zmierzam do tego, że życie w kosmosie może istnieć w dużo szerszym spektrum "możliwości biologicznych" niż nam się wydaje.

A życie ma to do siebie, że ewoluuje..

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:57, 05 Kwi 2021    Temat postu:

Co do budulca z którego zbudowany jest Wszechświat. Z dużego uproszczenia wymieniłem wodór i hel. Ale to są już atomy pierwiastków. Truizmem byłoby tłumaczenie całej menażerii cząstek elementarnych takich jak kwartki , leptony , miony itd. Najciekawszym jest bozon Higgsa. On, a właściwie jego pole umasawia elementarne cząsteczki.Dzięki temu mogą sie one łączyć w większe ( zgodnie z prawami fizyki) , a tym samym powstają protony , neutrony czyli atomy pierwiastków. Te pierwsze to atom wodoru i helu. Ich fuzja i kombinacja w procesach przemian jądrowych generuje etapami dalsze pierwiastki. ABC; BB- cząstki elementarne- wodór hel - inflacyjny Wszechświat-- wodór, hel zgodnie z podstawowymi prawami fizyki tworzą skupiska czyli gwiazdy- gwiazda doznaje samozapłonu zachodzi reakcja termojądrowa- wewnątrz gwiazdy tworzą sie rózne pierwiastki - gwiazda wypala sie i często wybucha - materia gwiazdowa rozprasza się w kosmosie-- materię po gwieździe może przechwycić kolejna gwiazda - wokół gwiazdy(Słońca) tworzą sie planety- teraz wystarczy ok.4md lat aby na planecie zakwitło życie. Przepraszam za tą wyliczankę, ale chcę uzmysłowić że życie w jakiejkolwiek formie mogło zaistnieć dopiero na pewnym etapie istnienia Wszechświata. Najpierw musiały sie uformować gwiazdy, potem gwiazda /gwiazdy musiały przejść przez proces wypalenia, a to też trwało. Potem wybuch supernowej , utworzenie się ukłądu planetarnego. Jeżeli na osi czasu zaznaczymy 14,5 mld lat od BB, dalej zaznaczymy 4,5 mld lat istnienia naszego układu planetarnego to otrzymamy pewien obraz możliwości naszej penetracji w poszukiwaniu życia we Wszechświecie.

Bakteria to już bardzo złożony organizm . Piszesz o beztlenowcach , tak bakterie wywołujące tężec są tego przykładem

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ekor dnia Pon 17:06, 05 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz
bujanylas

Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 1895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:15, 05 Kwi 2021    Temat postu:

No tak, ale Ty jesteś wojskowym, a nie astrofizykiem/fizykiem kwantowym wiec do mnie - laika nie przemawiaj w ten sposób. Zresztą popularnonaukowe zasady znam. Dyskusja a propos bozonu Higgsa, aczkolwiek niezmiernie ciekawa, ale nie sądzę żeby miała jakikolwiek wpływ na biologię wszechświata w skali makro

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bujanylas dnia Pon 18:32, 05 Kwi 2021, w całości zmieniany 2 razy

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:00, 06 Kwi 2021    Temat postu:

bujanylas napisał:

Dyskusję na forum możemy prowadzić na poziomie wiedzy popularnonaukowej. W innym przypadku zagubilibyśmy sens w szczegółach. Według mnie wchodzenie w głąb materii ma sens. Mamy do wyboru analiza Wszechświata w wymiarze makro lub szukanie przyczyn BB. Standardowy model inlacyjnego Wszechświata jest znany. Szukanie życia, we Wszechświecie a szczególniej innej cywilizacji nie ma dużej wartości poznawczej ...moim zdaniem. Owszem odkrywanie nowych galaktyk , kwazarów, wybuchów supernowych to nowa jakość ale w wymiarze ilościowych. Prawa rządzące Wszechświatem są znane. Nie rozpoznane do końca tematy to Czarna materia , czarna energia , czarne dziury. Kolejne sondy, teleskopy poszerzą naszą wiedzę o zgadnienia tworzenia galaktyk, układów planetarnych itp.Praktycznie Wszechświat zieje pustką.
To czy na tej bądź innej planecie rośnie mech, lub znajduje się woda niczego szczegónego , epokowego nam nie daje. Będziemy czekać miliardy lat na zielone ludziki? Moim zdaniem bardziej obiecujące będą badania okolic BB w poszukiwaniu przyczyny dlaczego jest , tak jak jest. Może otworzy się furtka do wielokrotności Wszechświatów, tuneli czasoprzestrzennych? A może okaząć się że BB nie zaistniał w sposób jaki dziś go tłumaczymy? Może Wszechświat nie miał początku, może jest fazą przejściową? Z badań w skali makro ciekawym będzie udokumentowanie stałej kosmologicznej. Wtedy będziemy mieli wiedzę czy Wszechświat spowolni i pod wpływem grawitacji zwinie sie w NIC. a jezeli nie, to i tak czeka koniec w temperaturze bezwzględnego zera.
Są w tym dziale dwa tematy gdzie przed lat szeroko dyskutowaliśmy te zagadnienia Dziś tylko powielamy to , o czym już pisaliśmy.
Poniżej..kiedyś juz pisałem.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ekor dnia Wto 16:04, 06 Kwi 2021, w całości zmieniany 3 razy

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:40, 08 Kwi 2021    Temat postu:

Jedna jaskółka wiosny nie czyni.......ale coś w tym jest;
[link widoczny dla zalogowanych]